06 november 2007

Fundering

Jag sitter här och funderar på hur otroligt det är att det inte brinner oftare än vad det faktiskt gör.
Liksom... För en liten stund sen så skulle jag tända tre värmeljus för att göra min tillvaro lite mysigare i lägenheten. Och när jag satt där och fipplade så slogs jag av tanken att skulle jag nysa till och liksom komma ur kurs med tändstickan så skulle jag med lätthet kunna elda upp hela lägenheten. Poff!

Och nog för att jag har frusit ikväll, men jag har inga planer på att ställa till med en stor brasa.

Hur som helst så flög tankarna iväg och jag började fundera på hur många ljus som tänds varje dag, hur många som är förkylda, dementa, darriga och allmänt slarviga. Är det inte då konstigt att det inte blir fler brasor runt om i vårt land då?

Eller vänta, det är nog inte så konstigt. Det är bara jag som är konstig som ens lägger ner tankeverksamhet på sånt här.
Hm... det märks att det är tentavecka.

Inga kommentarer: