13 juli 2006

117/70

Den där hemska mördaren har fortfarande min bok. Nu har jag dock bestämt mig för att han (ja, det är en han) inte bara har mördat. Han har säkert rånat fjorton bankkontor och slagit stackars små barn. Som liten pös han säkert ur luften på alla cyklar på skolgården, och så tyckte han om att ha matkrig i matsalen. Sen läste han aldrig sina läxor heller vilket är orsaken till att han måste ha över nio månader på sig för att läsa boken. Och om medicinsk kemi är SÅ svårt så att han måste ha boken i över nio månader för att det ska skjunka in, kunde han inte ha valt nåt lättare då? Nu tänkter du säkert att jag har en massa fördomar om dom som sitter inne i den där fula betongklossen inte allt för långt här ifrån, MEN jag är aningens irriterad på att en skurk har placerat både sig själv och boken på ett av landets säkraste fängelsen.

Imorn tänkte jag åka en sväng till kusin A. Han håller på att flytta ut ur sin skokartong, men eftersom jag pinsamt nog aldrig har hälsat på honom i just den skokartongen så tänkte jag checka läget innan den sista flyttlådan försvinner. OCH så ska jag ta reda på mer om hans flickvän som han har varit lite hemlig om. Finns det ingen lag som säger att jag ska få veta allt sånt? Om inte så borde det införas i Svearikeslag. Det är nämligen inte nyttigt för mig att vara så nyfiken som jag är, om alla berättade allt direkt så skulle min hälsa förbättras nämnvärt! Annars kommer jag mest sitta i min ensamhet med mina böcker. Familjen åker på semester och lämnar mig här tillsammans med studiero...

Om någon mot all förmodan är intresserad är mitt aktuella blodtryck 117/70. Sen får ni dra vilka slutsatser ni vill. Min slutsats är dock att jag är trött och verkar ha idétorka och sätter härmed punkt.
Godnatt världen.

Inga kommentarer: