03 juli 2006

Hit och dit...

Det här var sommaren då jag skulle ta det lugnt och plugga. Kanske mest betoning på plugga. Men hittills har jag mest flängt runt. Att flänga runt kan låte lite negativt och stressigt, och visst jag har inte sovit många nätter på samma ställe i rad de senaste veckorna, men KUL har jag haft.

Budapest tillsammans med L var jätteroligt, tills Bush kom och hälsade på i stan. Vi fick knata flera kilometer i mörker för att komma hem till vårt hotell och mina vita byxor var inte vita längre efter att jag öppnat min medhavda coca cola. Men det är en annan historia. Kan även berätta att det inte är jättesmart att doppa håret när man badar i vatten med svavel i. Mitt hår blev orange! Det åtgärdades dock genom att L färgade om mitt hår på hotellrummet senare på kvällen. Så nu har jag blivit brunhårig igen.


I helgen åkte jag, L, M och H till Orust. H's föräldrar har ett fantastiskt hus där. Vilken helg! Underbart väder och trevligt sällskap. Vi badade och hade det allmänt najs. Har seglat för första gången i mitt liv. M och H hade ruskigt kul åt mig och skrattade åt mina försök att se lugn och harmonisk ut när båten lutade. H påstår att jag skrek hela tiden, något som INTE stämmer! När jag blir stor ska jag ha båt. Vill inte vara landkrabba längre. Men jag måste nog hitta nån som kan nåt om båtar, för jag kan ingenting!

Imorn ska jag till Varberg över dagen, sen kommer E och kusin M och hälsar på mig här i Lund i några dagar. Sen ska jag hem till mor, far och lillasyster igen. Och ta det så där lugnt och plugga duktigt. Precis som planerat.


Inga kommentarer: