01 september 2006

164p skräp

Första september. Kan meddela att det händer saker här i huset. Folk flyttar in, folk flyttar ut och folk börjar skolan. Jag är ledig och spenderar dagen i tvättstugan och städandes på mitt rum. Helt makalöst hur mycket papper och skräp man kan samla på sig. På två år. På 17,1 kvaderat. Så det rensas och rensas... kommer att ta sin lilla tid!

På jobbet är vi väldigt många tjejer, och det visar sig bland annat genom att det finns en gigantisk hög med diverse mer eller mindre bra läsning i tidningsformat. Igår satt jag och läste en artikel om garderobsstädning. Först var det ett test då man fick poäng för olika saker som man har ligger i garderoben och sen kunde man läsa av sitt resultat och därmed avgöra vad man borde vidta för åtgärd. Jag hade dock ett problem. Jag skrapade ihop 164p. Men tidiningens skala sträckte bara sig bara till 50 p vilket tydligen skulle vara jättehemskt att komma upp i... Hur ska man tackla det liksom?! Hur som helst har jag valt att prioritera lite rensning av garderober på min lediga tid! Och trots att man egentligen ska strunta i tidningarnas "vetenskapliga tester" så tror jag att ni inser att det är välbehövligt!

Inga kommentarer: