20 september 2006

i sömnen...

Jag har haft ett långt arbetspass inatt. 14 timmar. 16:30-06:30. Självklart var det skönt att krypa ner i sängen och sova... Men när jag vaknade runt 12-tiden så hade jag ett svagt minne av att min telefon hade ringt nångång under min välbehövliga skönhetssömn. Och mycket riktigt. R hade ringt två gånger, varav jag hade svarat en. Jag hade svarat i sömnen.

En del av mig pustade ut över att det var just hon och ingen annan som hade ringt, samtidigt som det hela var mycket pinsamt. Vad kunde jag ha sagt?! Nu har R dock bekräftat att det är en överdrift att påstå att vi pratade med varandra. Hon var mycket undrande över vad som hade hänt... Jag måste helt enkelt ha svarat i sömnen för att sen tappat luren och inte alls låtit min kära vän störa min visit in i drömmarnas värld. Så typiskt mig.

Förresten. Igår fångades sms-tjuven. Äntligen! Efter en mycket långdragen historia och en mängd samtal och mail till tre olika mobiloperatörer så är sms-tjuven fast. Äntligen! Det var på tiden...

Så nu gott folk... Nu kommer era sms fram. Däremot hur det är med telefonsamtalen är en annan sak. Jag menar, visst att jag kanske svarar... men det är ingen garanti för att jag är vaken.

Inga kommentarer: