13 november 2006

Möss och hagel

Ja, käre värld! Det är inte klokt vilken dag jag har haft! Efter att ha fått en timmes skönhetssömn efter nattens jobb hade jag plötsligt en blå lapp i handen med instruktioner på rim. En stund senare traskade jag runt i stan genom regn och hagel med en tårta, ballonger och paket, för att sen hamna vid ett dukat frukostbord. Vilka vänner man har!

Och ett antal timmar senare, närmare bestämt vid 19-tiden står jag och L och skalar potatis i korridorsköket. Jag får syn på nåt mörkt som far över golvet. Jag skriker, L skriker och beväpnade med golvmoppar försökte vi hysteriskt få ut den äckliga musen. Musen som sprang under en gammal soffa och sen försvann. Den bor säkert där inne i soffan med hela sin musfamilj. FY! USCH! Ett korridorskök måste vara drömmen för en sån familj. Hua!

Inte nog med att korridoren drabbas av tentaångest, LADOK-fnatt och jag-orkar-inte-en-punka-till-feber lite då och då. Nu drabbas vi nog alla snart av pesten. Som familjen Mus med adress: Gråa skabbiga soffan har dragit med sig. Är det inte typiskt?

2 kommentarer:

daniel sa...

spännande med dina enbokstavspseudonymer på dina kompisar, då får man ju hitta på egna passande namn på dom.
hoppas du har det bra som tjugoettåring.
kram

Anonym sa...

Oj vilken fin blogg du har! Det var värst! Möss... låter inget vidare det... Kramar Carro