05 juli 2007

Regn och lägenhet

Det regnar.
Toppen...
Jag skulle ju kunna vara lite optimistisk och hoppas på att det slutar tills jag ska hem från jobbet, men... ibland är det kanske bättre att vara realistisk. Ska tydligen regna mycket nu framöver.
Det ska tydligen regna på Öland.
Det ska tydligen regna på Öland i helgen.
Det ska tydligen regna på Öland i helgen när jag ska dit.
Optimism. Optimism...

Nu är jag iaf lycklig över att ha fått nycklarna till min fina lägenhet i Karlskrona.
Okej, det är Mathias som har alla nycklar. Okej, den är inte så fin nu innan jag fått den omtapetserad. Men från den 2 juli så är det mitt namn som står på brevlådan, och på hyresavierna... Sen att jag inte kommer bo där på en dryg månad är en helt annan femma.

Men det betyder att jag har en hel månad på mig att öva in min nya adress. En månad på mig att packa ihop alla mina triljoner pinaler i Lund.
Och en månad på mig att lära mig förstå vad vaktmästaren säger...

Inga kommentarer: