13 juli 2007

Dessa burkkonstruktörer...

Man undrar ju hur dom tänker på AstraZenika. Ja, hur resonerade dom när dom konstruerade sina penicillinburkar? Har dom någonsin haft halsfluss och över 39 graders feber?

Skulle inte tro det, för då skulle dom knappast ha konstruerat dessa burkar som är helt omöjliga att få upp. Efter att jag gjort ett väldigt svagt och misslyckat försök fick mamma fortsätta. Det gick inte. Så det slutade med att burken fick brytas upp med en sax.

Hur smart är det på en skala? Visst att det är bra med barnsäkra burkar, men... om man ska äta medicin så finns det oftast en god anledning och ofta är man inte alls är så stark så att man skulle kunna dela en kokosnöt med sina bara händer. Och om burkkonstruktören på AstraZenika hade haft halsfluss och över 39 graders feber då hade han/hon vetat bättre och gjort en burk som gick att öppna. Lätt.

För, det är inte alla som har en mamma utrustad med sax när man ligger där i sängen som en död lax och förtvivlat gärna vill bli frisk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Har du gått och fått halsfluss mitt i sommaren!?! Det var ju tråkigt. Hoppas du kryat på dig nu. Hur är det annars? Du jobbar och står i? Eller har du rent av semester? Kram Syssligen

mäddie sa...

hallååå stumpan..

Va kul att du skriver till mig... va glad jag blir..

Mina fotspår? Jag förstår ikke , du måe förklare? Pluggar du till sjuksköterska??

Hoppas allt e kanoners me dig iaf!!!

KRam

daniel sa...

Hahaha, jag skrattar åt situationen, inte åt att du var sjuk. Det var raka motsatsen, tråkigt alltså. Men din humor fick iallafall ingen törn av halsflussen. På top som vanligt.
Jag då? Hur är det med mig (antar att du kanske undrar så jag svarar) Det är bra med mig. Kör himskans massa buss och det är ju mestadels kul, för pengar vill man ju ha.
Nåväl, snart blir det Lund igen, du hann flytta innan vi hann ses (vi hade ju bara två år på oss). säg till om du kommer ner en sväng igen.
kram
dale