08 juli 2006

Hemma...


När jag lämnade Lund i förmiddags regnade det. Det var varmt, klibbigt och kvavt.
På tåget hann jag läsa ut en bok som jag fått av kusin M. Det var under de sista sidorna som jag tyckte att den blev bra, när man fattade krusidullen. Något sånt skulle jag också vilja kunna skriva. Nångång ska jag göra det, skriva en bok alltså.

Träffade L när jag skulle byta tåg. Blixten hade slagit ner i hennes pendeltåg. Hur stor är sannorlikheten? Var så glad över att få träffa henne, och för att hon kunde hjälpa mig med mina väskor. På något skumt sätt lyckas jag alltid att ha massvis med packning, packning som väger bly.

Har ikväll käkat jordgubbar och glass. Kollat på en halvbra film, och halvintresserat följt fotbollen. Känns kul att återse familjen igen. Har busat med syrran, och vi har tokdansat till bra låtar vi hittade på datorn. Precis som på den gamla goda tiden då jag bodde hemma.

Ska sova nu, men vill bara tillägga att mina växter levde när jag lämnade Lund. Vad som händer med dom nu under korridorarnas beskydd vet jag inte... Jag vet att jag är hopplös på att hålla liv i växter, men dom LEVDE!

Inga kommentarer: