09 juli 2006

Jag och Göran?!

I natt drömde min kära syster att jag skulle gifta mig och få barn med Göran Persson. Nej tack!

Har idag varit en sväng till min farbror "jordgubbs-kungen". Nu har vi med andra ord fullt av jordgubbar i kylen, och jag har drömt mig bort i min fasters presentbutik. Slutade med att jag köpte en blåbärsklubba. Kunde ha köpt upp hela affären, men en klubba för fem svenska kronor kändes som ett mer ekonomiskt alternativ.

Ikväll har R varit här och vi har käkat jordgubbar och glass. Det var i hennes sällskap som jag uppfann den nya leken "windows boule". Mamma tycker att det verkar lite kul, syrran är mer skeptisk. Själv känner jag mig mycket uppfinningsrik och duktig. Ska försöka köra en omgång med L i höst. Tror dock att M och H kommer att banga...

Nu ska min syster sova, och vi får väl för all del hoppas att hon inte drömmer några hemskheter igen. Jag däremot kommer nog att vara uppe en stund till och ladda för morgondagen. Dagen då jag ska ta tag i medicinsk kemi på allvar... Yiippiie!

Inga kommentarer: