11 juli 2006

HÄR eller...där?!

Idag vaknade jag av att min syster satt på min säng och sjöng sånger som hon lärt sig när hon jobbade på dagis. Mer eller mindre uppskattat... Så nu vet jag hur man sjunger en sång om en sköldpadda som både är trött, arg och glad. Och som inte det skulle vara nog, jag fick lära mig en om krokodiler också.

Idag fixade jag iordning lite morotsstavar som jag kunde knapra på när jag pluggade. Problemet var bara att dessa smakade tvål, och tvål tillhör inte min vanliga smaksättning på föda... yuck!

Ikväll var syrran och jag på bio. Precis innan filmen skulle börja tågade det in fem småtjejer som såg exakt likadana ut. Funderade en stund på om jag kanske såg dubbelt eller nåt, men icke. Fem mer eller mindre hysteriska småtjejer sprang fram och tillbaka i biosalongen. Filmen var hur som helst bra, och sen var det dax att åka hem. Det var längesen jag körde bil inne i stan, och jag och syrran var lite oense om vilken väg hem som var den bästa (och vilken väg som skulle leda hem till mammas faster). Hem kom vi, och nej vi åkte inte fel. Men dom har asfalterat om i stan så det fanns inga linjer någonstans så det var mycket "jaha, öh... är det tänkt att jag ska stanna HÄR eller för 10 meter sen?" när det plötsligt dök upp ett rödljus på ett ologiskt ställe och avsaknaden av linjer gjorde förvirringen total.

Vi hittade en bland-skiva i bilen som jag hade gjort förra sommaren, och det visade sig att lyssna på den med mig var ungefär som att titta på tv med pappa. Lyssna lite på en låt, gå vidare till nästa, lyssna lite och sen hoppa till nästa. Min musiksmak har uppenbart förändrats på ett år, och med tanke på allt skräp som var på skivan... tack och lov för det!

Fick nyss ett sms av H där han skrev att han ångrar att han inte kastade mig ur båten när vi seglade. Vad har jag nu gjort för dumt?! (och räckte det inte med att kasta i mig från bryggan?)

1 kommentar:

Maria sa...

Tänk vad bra att du har lärt dig lite nya sånger så att du har nåt att lära dina barn.Det är bara så, lillasysters uppgift är att lära storasyster nya och nyttiga saker.
undrans vad jag ska lära dig idag...
hur man TVÄTTAR kanske och hur man viker kläder, ja listan kan göras lång.Än finns det massor att lära.
hihihihihih