04 september 2006

Fånga stunden med tomma provhytter

Korridoren är tom. Alla är i skolan, men jag är ledig. Vet inte om jag kommer att vänja mig vid att vara ledig mitt i veckan (om man nu kan kalla en måndag för mitt i veckan) då ingen annan är ledig, eller att jobba när alla andra ligger och sover. Men en sak är ändå säker, jag trivs jättebra på mitt jobb. Verkligen ett jobb skänkt från ovan.

De timmar som hittills har passerat utav dagen har jag spenderat på stan. Fixat lite småsaker och passat på att gå i affärer. Jag menar, varför inte passa på att prova alla jag-ska-köpa-när-jag-fått-lön-kläder? Hur ofta är det man springer på HM och det är obefintlig kö till provhytterna? Alltid när jag ska köpa nåt (och givetvis har ganska ont om tid) då är det låååååånga köer och varje person framför mig har så många plagg med sig in som dom maximalt får ha. SJU. Det tar tid. Jättelång tid. Det gäller att ta vara på tillfällena. Fånga dagen, fånga stunden med tomma provhytter.

Regnet smattrar på mitt fönster och jag är glad över att få vara inne. Ska försöka att göra nåt nyttigt av dagen. Försöka.
Har förövrigt noterat att jag inte fått en enda kommentar sen den 17 juli. Hallå?! Som protest har jag gjort allting rosa. Ge er tillkänna människor! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Anna, jag är här och läser, det vet du. Måste man bevisa det nu också =)
Okej, det är ju faktiskt roligare om någon tar sig tid att kommentera ens funderingar, framgångar och bakslag i livet. Så nu gör jag det.
Inte för att jag ränner på H&M speciellt ofta och jag kan inte ens minnas att jag någonsin sett insidan av en provhytt, men jag kan tänka mig den frustration över att stå i kö för att få prova ett par byxor. Måste vara jobbigt.
Nåväl, en dag ska du väl i en blogg avslöja vad sjutton det är du jobbar med så får alla vi som ligger i utkanten av bekantskapskretsen också veta.
Kram dale

Anonym sa...

Det är härligt att du har fått ett jobb!Äntligen kanske du kan få shoppa loss!!

Mamma L