10 november 2006

En og tyve

Jaha. Då ska vi se. Timmar kvar tills jag byter ut nollan mot en etta i det som tydligen ska vara min ålder. Tjugoett. Myndig på gammalt vis. Nio år kvar till trettio. Den där åldern då jag faktiskt har tänkt mig att vara klar med utbildningen, ha ett jobb jag trivs med, man och barn. Och ett fint hus förstås. Nio år kvar alltså... Panik? Nä, det löser sig.

Så här sitter jag, på jobbet och har det bra. Mitt tjugoförsta levnadsår verkar från den här sidan av det bli riktigt trevligt.

Vad kan jag annars säga om livet? Tja, mina krukväxter kan fortfarande klassas som levande. Grease med R var kanon. Chokladstället vid Gustav Adolfstorg är spännande märkligt. Pastasalladen på Hovedbanegården i København är äcklig. Just äcklig. Och funderar du på något rörande Noa Noas outlet i Köpenhamn, så fråga mig.
Och jo, mitt badrum är massor mycket finare nu. Och värme, det har jag lite från och till!


Kram på världen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS,GRATTIS!! Synd bara att du ska vara tvungen att fira din 21:a födelsedag sovande och sååååå låååångt borta från familjen.Kram/mamma

Anonym sa...

grattis Anna underbara syster..
du är bäst.
glöm aldrig det